21. mars 2009

Landsmøtet 2009, Dag 3, Brev 9

Heia Bergen!
Bergen er virkelig et godt sted å være. Kan selvfølgelig ikke sammenlignes med Trondheim, Stjørdal og noen helt utrolige steder i Midt-Norge. Men sånn etter dette har Bergen utrolig mye å by på.


Gårsdagen ga oss en flott tur til toppen av Fløien. Jeg har vært i Bergen mange ganger før, men aldri tatt turen opp til Fløien. Det angrer jeg jo litt på nå, men samtidig så gjorde kanskje det opplevelsen ekstra spesiell denne gangen. For det var noe med å dra dit med gode venner, spise en deilig middag (fårikål forresten) og ta et lite glass og prate.



Hadde selskap fra journalistene for Klassekampen under middagen, og de tror jeg også satte stor pris på seansen. Det er sikkert moro å være journalist på slike arrangementer, spesielt under middager med noe (eller litt for mye for noen) alkohol. Men journalistene la vel pennen på hylla de, og koste seg sammen med oss. Det satte jeg veldig stor pris på, og da kan vi prate liksom om litt mer enn ellers.

Ellers så ble dagen i går en inspirerende, men også utfordrende øvelse. Maratondebatter er ikke alltid konstruktive. Jeg er skikkelig glad for at jeg holdt innlegg nesten i starten mens alle ennå satt i salen og ingen hadde sovnet. Slik ble det for stort sett hele delegasjonen tror jeg. Men de siste opp på talerstolen hadde også mye å fare med, så det var riktig å slippe alle til. Men jeg er fortsatt overrasket over hvor mye det er mulig å bomme på tiden som er til disposisjon selv med talekort og forhåndfordelt taletid.

I dag kommer innstillingene fra de ulike komiteene på bordet. Det blir spennende å se hvilke konklusjoner de har trukket. I NTSV har vi allerede fått inn en god del av det vi jobbet for, og nå legger vi oss i selen i et siste forsøk på å samle støtte for det vi ikke er helt fornøyd med. Hvordan det går vil morgendagen vise.

Nei nå er det frokost folkens. Få litt næring i kroppen og løpe opp til konferansesenteret.

Vi snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar