28. mars 2009

Earth Hour 2009

Hei alle sammen.

Ville bare minne dere på den etterhvert så verdensomspennende aksjonen Earth Hour 2009. Aksjonen er fryktelig enkel men samtidig så utrolig spennende å være med på. For om vi lykkes så er det nesten starten på en ny tidsregning. Fra i dag av kan det være mulig å få hele verden med på direkte aksjoner og direkte påvirkning på det som skjer i verden. Og vi bruker nettet som virkemiddel.

For Earth Hour går ganske enkelt ut på at alle slår av lyset i kveld klokken 20.30 (norsk tid) og lar det være av i en time. 2130 slår vi det på igjen og egentlig fortsetter alt som før. Men vi som var med på dette vet at vi har gjort en forskjell. Aldri før har vi opplevd reell global samhandling, men jeg håper vi får oppleve det i kveld.

Og hva du bruker denne timen til? Mange frykter at det vil bli født svært mange flere barn enn normalt rundt juletider i 2009. Men det er jo ikke så ille da. Om det skal være resultatet. Men kritikerne spår jo at alle disse fødslene vil langt overskride den energien vi sparer i kveld og det er jo en morsom teori. Jeg personlig skal snakke med ungene mine jeg om det som skjer i verden akkurat nå.

Personlig har jeg tenkt å slå av litt annen strøm også. Varmeovner, akvariet og annet som jeg strengt tatt klarer meg uten i en time.

Håper du også har lyst til å bidra. Earth Hour finner du som gruppe på Facebook også selvfølgelig. Meld deg gjerne inn der, men det viktigste er uansett at du slår av lyset i kveld.

Men det betyr også at mellom kl. 2030 og 2130 i kveld vil dere ikke se at jeg oppdaterer noe på data. :) Kanskje like greit?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar