30. mars 2009

Har du det i deg?


Nå er kampanjen med det fengende navnet Gnist lansert. Kampanjen som skal skape interesse hos dem som kan bli framtidas lærere. Og jeg er skikkelig spent på hvordan dette går. For er det noe vi trenger så er det dyktige læreremner.

Noen av dere vet sikkert at jeg, i tillegg til politikken, har en "bistilling" som opptaksleder ved Høgskolen i Sør-Trøndelag. Og så er jeg gift med studiesjefen ved Høgskolen i Nord-Trøndelag. Og disse to forholdene forplikter litt synes jeg. Skal ikke si her og nå hvilke skole som er best (men om noen spør så er det selvfølgelig Høgskolen i ... slutt å slå da!!!) men det er heller ikke det viktigste. Det jeg vil snakke om er alle de som nå tenker på å ta ett av sitt livs største valg. Å ta en utdanning som gir dem et yrke. Som gir deg Kunnskapen du trenger!

For hver eneste dag nå for tiden hører jeg om de som skal bli ditt og de som skal bli datt. Og jeg vil si at jeg har stor beundring for de som kommer til meg og har gjort fornuftige valg, lagt fornuftige planer og som har satt seg mål i livet. For det er noe med å gjøre seg bevisste valg som former sin egen framtid. Og for noen få av dem får jeg lov til å være med på prosessen. Altså jeg forteller ingen hva de skal gjøre, men jeg gir noen ett dytt slik at de tar sine egne valg.

For nå nærmer det seg. 15. april er fristen folkens. For de aller fleste søkergrupper. (noen hadde frist 1. mars også, men det toget har gått) Søknad på Samordna opptak, og om du trenger hjelp med hvilken høgskole du skal velge ...

(må hviske... hun fra Nord-Trøndelag sitter rett bak meg.... så velger du Høgskolen i Sør-Trøndelag, ring meg på 73559100 eller send epost)

For dere andre som er som meg, som tror toget har gått.... kanskje det har det, men det skader ikke å prøve. Tenk hva du kanskje går glipp av? Jeg har en plan selv snart. Har tross alt ett par år igjen til jeg selv går av med AFP (om AFP-ordningen i det hele tatt finnes da. Takk forresten til Arbeiderpartiet for den!).

Men til alle dere som vet at det er i skolen den viktigste kunnskapen skapes, ja da tar dere en titt på kampanjesidene til Gnist og tenker gjennom om det kanskje er noe for deg likevel. For kanskje bor det en kommende stjerne i deg som bare venter på å få slippe ut. Kanskje det er DEG framtidas unger trenger.
Det tror kanskje jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar