25. mars 2009

Er det mulig?

Stjørdalsordfører Johan Arnt Elverum er nå blitt nominert som årets ordfører i Senterpartiet for sin tydelige Sp-profil og sterke engasjement innen næring- og skoleutvikling.

Det kan hende at noen føler at Johan Arnt er en samlende ordfører for alle i Stjørdal. Men det er grunn til å be dere holde fast på mageinnholdet når nominasjonskomiteen uttaler:
”… en av grunnene for at Elverum ble nominert, er hans tydelige Sp-profil. Den har han brukt for å bidra til en meget positiv og god utvikling for kommunen sin…”

Men det slutter dessverre ikke der. Videre sies det at:
”Et annet område hvor Stjørdals ordfører har scoret stort er innen skolesektoren, hvor han har vist stor kunnskap innen feltet.”

Ut av dette kan vi altså trekke følgende konklusjoner.
  1. Senterpartiet fører en svært god politikk i Stjørdal.
  2. Politikken som føres er i tråd med Senterpartiets profil.
  3. Senterpartiet vil faktisk BERØMME den gode skolepolitikken som føres.
  4. Ordføreren har STOR kunnskap innen feltet skole.
  5. Senterpartiet har en politikk som fører til en meget positiv og god utvikling for kommunen.
Er det denne gode skolepolitikken vi ser her i Stjørdal så gir jeg opp jeg snart. Hva er da vitsen med å engasjere seg i det hele tatt. Hadde bare ordføreren og hans politiske sekretærer hatt det minste snev av magemål og innrømmet at det ikke er gull og grønne skoger i kommunen vår, ja da hadde jeg kanskje kunnet snakke med dem.

Men nå er det bare komisk. Enkelte posisjonspolitikere i Stjørdal har blitt sammenlignet med komiske Ali i Irak i avisene. Men jaggu meg… Jeg tror snart at komiske Ali faktisk fortjener mer respekt jeg enn som så.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar