31. januar 2009

Hvor ble det av vinteren?


31. januar er det. Januar! Og det er såvidt jeg klarer å se at det er snø ute. Hvor ble det egentlig av de vintrene jeg husker fra jeg var barn? Med brøytekanter som gikk langt over hodene på oss hvor vi gravde snøhuler og lurte på hva som ville skje hvis snøplogen kom tilbake mens vi var inne i dem. Hva har skjedd?

Ja da, vi har vokst litt siden den gangen. De høye brøytekantene er kanskje der av og til likevel, og vi som ser dem har endret høyde over havet. Og høyde har jo med perspektiv å gjøre. Men likevel. De brøytekantene som er nå er det ikke rom for mus i engang. Og det er januar. Sukk!

Heldigvis at jeg er et utpreget sommermenneske. Men jeg setter da stor pris på vinteren likevel. Men da skal det være vinter. Ikke bare surt og kaldt. Sånn som nå.

Kan noen være så snille å vise meg hvor vinteren min ble av? Jeg vil gjerne ha den tilbake jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar