11. februar 2009

Hva er det egentlig med blogging?

For noen måneder siden følte jeg at jeg var nesten alene i vennekretsen min om å blogge jeg. Det å skrive korte (ja noen ganger det og) innlegg om alt og ingenting på ett bestemt nettsted. Det å kunne skrive om de lange tankene samtidig som man har føttene på jorda og leter etter de nære ting. Da var det ikke mange jeg kjente som drev på sånn. Men gjett om det har endret seg.

Og det er jo så utrolig mange der ute som deler tanker om alt og ingenting. Noen seriøse og noen useriøse. Mange midt i mellom og fortsatt noen som balanserer helt på kanten. Men de er der. Der ute i bloggiversitetet. Og skriver og skriver. Virkelig morsomt å se på.

Jeg vet jo at mange nok tar opp slike tiltak når det nærmer seg store anledninger som f.eks. valg, men likevel. Det er mange som skriver som ikke har noe med politikk å gjøre også. Ta Iwar Arnstad for eksempel. En jeg kjenner fra Skatval. Veldig mange og gode tanker om alt og ingenting. Slike blogger setter jeg stor pris på. Så har du de bittelitt mere politiske som Audun Lysbakkens, men også han har det moro og leker seg på blogg med mange interessante sammenligninger. Leter fortsatt etter innlegget hans om Brann og kursen på Oslo Børs. Det var skikkelig bra!

Men uansett. Blogging er noe som alle kan gjøre, og det koster kanskje ikke mye heller. Ingenting i krroner og øre, og bare bittelitt i innsats. Men tenk på all den gleden, og sikkert forargelsen, du kan spre rundt omkring på denne måten. Morsomt, og vel verd et forsøk spør du meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar