6. april 2009

Still going strong

Nettsidene til Stjørdal SV er på vei opp igjen. Foreløpig med oppdaterte nyhetssaker og akkurat nå med spesielt fokus på det jeg mener er århundredets (hittil) største heksejakt i Nord-Trøndelag.

En heksejakt mot en teatersjef (som helt sikkert ikke har vært helt på høyden alltid) ledet av Frp som i sitt egetpartiprogram (skal revideres våren 2009) skriver: ”Fremskrittspartiet ser på teater som et viktig kulturtilbud, men ser det ikke som en statlig prioritert oppgave å gi driftstøtte til slike kulturinstitusjoner.”

Altså, ikke spesielt tillitsvekkende kanskje? Men det kan så være. Jeg har fått kritikk fra både indre og ytre krefter i denne saken, men jeg står for det jeg har sagt. Men for å illustrere hva jeg mener så forsøker jeg nå å samle alle lenkene til de ulike nettutgavene av artikler skrevet om saken. For noen av kjennetegnene på en heksejakt er etter min mening forhåndsdømmingen og det at ikke alle får vite alt.

Så om du har noen innspill til lenker jeg har oversett, så send meg en melding.

(Det er forøvrig mange flere artikler som ikke finnes i nettutgaver, men disse håper jeg dere har fått med dere.)

Her er lenke direkte til saken på Stjørdal SVs nettsider.

SVs kjære Finn Gustavsen sa en gang noe sånt som at:

- En politiker er et menneske som er så tykkhudet at han kan gå oppreist uten å ha ryggrad.

En morsom aktualisering synes jeg, men dessverre så foretrekker jeg å ha ryggrad jeg, i motsetning til mange andre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar