22. januar 2008

Det kommer en tid, men…

Det tar faktisk fire år til før folk i Stjørdal igjen kan gi sine råd om hvordan kommunen skal styres. Slik det har blitt nå, velger de borgerlige kameratene å prioritere ned 200 elevplasser i kulturskolen til fordel for egne politiske sekretærer med fri mobiltelefon.

Med det reduserte tilbudet som er vedtatt i tjenesteproduksjonen i kommunen, kan det sikkert være fristende å legge til rette for en leietaker som NAV i dagens Samfunnshus. Jeg tror at NAV nok også vil kunne betale mer leie for arealene enn det dagens brukere gjør. Personlig mener jeg det er helt feil å prioritere slik ettersom vi da tar bort enda et tilbud til ungdom og voksne rettet mot positiv aktivitet og kulturbygging. MEN det er et bevisst valg fra det styrende flertallet.

Jeg er også litt overrasket over at det fortsatt er noen som faktisk tror at det er mulig å realisere kulturhus i denne perioden. Det må i såfall kun være ordføreren og noen andre få innbitte kamerater. Det er ikke mulig å realisere kulturhuset uten en ytterligere betydelig rasering av velferdstilbudet i kommunen.

Jeg håper og tror at flere enn meg vil være fornuftig nok til å si et klart og tydelig NEI til dette. Kulturbygg og kulturaktivitet skal være på kulturens premisser, ikke bygges på næringslivets markedstenkning. Et signalbygg av denne størrelsen forutsetter en stødig og stabil økonomi. Akkurat det har vi ikke hatt på mange år i Stjørdal.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar